tisdag 31 oktober 2023

Födelsedagsfirande på distans

Är det något jag verkligen vill göra så är det att umgås med min son på hans födelsedag. Av någon anledning känns det verkligen viktigt för mig. Sonen envisas dock med att leva sin dröm vad gäller arbete (men vad är väl det mot att fira sin födelsedag med sin mamma??) och arbetar ofta på annan ort när det är dags att fylla år. Tack och lov var han på hemmaplan förra året när han firade sin trettionde födelsedag så den gick jag i alla fall inte miste om.

I år var vi tillbaka i det som numera kan betraktas som tradition, att fira hans födelsedag på distans. En stor saknad för min del men samtidigt har jag lite svårt att säga annat än att jag gläds för hans skull. Han har landat sitt drömjobb och det unnar jag honom verkligen. Det är med andra ord med blandade känslor jag firar hans födelsedag på distans.

Foto lånat från Pixabay 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar