lördag 4 november 2023

Lite höstpyssel i regnet

Allhelgonaafton innebär halvdag på jobbet, det är ju röd dag i morgon (läs idag då jag är sent ute med inlägget). I vart fall för min del innebar det halv dag, sambon fick allt arbeta hela dagen. Jag passade på att höstpyssla lite här hemma i väntan på att han också skulle komma hem.

Som jag nämnt förut har vi många, stora träd i trädgården. Gott om löv att kratta så här på hösten med andra ord. Men löven ställer också till med andra bekymmer, de täpper igen hängrännorna på huset ganska så ordentligt.

Eftersom det fortfarande var ljust ute när jag kom hem från kyrkogården så bestämde jag mig för att ge mig i kast med hängrännorna också. Jag var ju redan dyblöt av allt regnande så det kunde ändå inte bli värre på den fronten.

Som jag misstänkte var hängrännorna mer eller mindre igensatta av alla löv och det droppade över både här och där. Efter lite hängande, dinglande och stretchande så var jag nöjd och kände att jag uträttat ett bra dagsverke.

Stolt som en tupp (eller höna) informerade jag sambon om mitt väl utförda arbete när han kom hem från jobbet. Nu tillhör min sambo den kategorin som alltid oroar sig att något ska hända hans nära och kära så hans första reaktion var inte att bli glad. I stället gick han igenom alla tänkbara scenarier som kunnat inträffa om jag trillat ner från stegen eller att något annat otäckt skulle ha hänt. 

När han väl landat i att jag var hel och välbehållen (om än väldigt blöt efter allt regnande) så var han ändå nöjd med att slippa utföra det arbetet. Om det finns någon som tycker det är mer obehagligt att klättra på stegar än mig så är det han!

Foton från Pixabay 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar