onsdag 8 november 2023

Lunchpromenad i regnet

Idag tog jag mig ut från kontoret en sväng på lunchen, i hällande regn. Hur trist vädret än var så var promenaden välbehövlig. Det händer tyvärr alltför sällan att jag tar mig utanför kontoret under en arbetsdag, jag borde verkligen bättra mig på den punkten. Att gå en sväng är ju en utmärkt form av friskvård och med tanke på att jag dras med lite högt blodtryck så är det nog väl använd tid.

Vädret är inte det roligaste just nu. Ett riktigt trist novemberväder har tydligen kommit för att stanna. Det regnar i princip oavbrutet och varningarna om höga flöden och översvämningar duggar (vitsigt, eller hur?) tätt. Men, trots det minst sagt trista vädret så var det verkligen skönt och uppfriskande att komma ut och röra sig en stund. Det, om något, borde jag verkligen göra till en vana!

Foto från Pixabay

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar